4e en 5e dag in Manila! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Groevenbeek Manilla - WaarBenJij.nu 4e en 5e dag in Manila! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Groevenbeek Manilla - WaarBenJij.nu

4e en 5e dag in Manila!

Door: Tom van Baaren

Blijf op de hoogte en volg Groevenbeek

24 Oktober 2016 | Filipijnen, Manilla

Gisteren is er geen blog online gekomen, omdat we erg laat terug in het appartement waren. Daarom gaat deze blog over zondag en maandag.

Zondag ochtend gingen we rond 10 uur richting de shopping mall waarin de kerk gevestigd was. De filipino's die naar Nederland komen waren de hele dag met ons mee. Toen we aankwamen hebben we geluncht in de Jollibee, een Filipijns fastfood restaurant, en nog rondgekeken in de winkels. De Filipino's waren nog nooit in de shoppingmall geweest, dus zij keken hun ogen uit. Om 12.30 uur begon de kerk. Met een goede band en een inspirerende preek was het een leuke ervaring om in de Filipijnen naar de kerk te gaan. Vervolgens hebben we een ijsje gegeten waarna we met de auto naar het huis van Paul en Ann gingen. Er werd gebarbecued op de Filipijnse manier. De ondergaande zon en het prachtige uitzicht dat we hadden leverde prachtige foto's op. Het was die avond erg gezellig met de Filipino's.

Vanochtend vertrokken we naar Chinatown, waarbij het even duurde voordat we een parkeerplaats hadden gevonden. We ontdekten dat Chinatown altijd wel een beetje beïnvloed is door de cultuur van het land. Als lunch hoopten we niet op rijst. Jammer genoeg kregen we rijst met groenten en kroepoek. Vervolgens gingen we met paard en wagen naar het Spaanse gedeelte van de stad, Intramouros. De man op de bok vertelde ons veel over de bezienswaardigheden. Eenmaal aangekomen gingen we naar een museum over José Rizal, een nationale held. Toen gingen we naar de auto en reden we terug naar het Student Centre. Onderweg kwamen we midden op straat allemaal slapende mensen tegen. Toen we aankwamen gingen we naar een restaurant waar we eindelijk eens geen rijst meer als avondeten hadden, maar heerlijke noedels! Daarna gingen we terug naar ons appartement.

Vandaag hebben we veel geleerd over de geschiedenis van Manila.

• 24 Oktober 2016 - 16:06

Ciska Van Baren:

Bedankt weer voor jullie blog en mooie foto's, vooral de foto met die bloemen! Veel plezier!
    Ciska van Baren

• 26 Oktober 2016 - 13:21

Monique Van De Geest:

Wat een mooie reisverhalen. Ik heb ze allemaal met veel plezier gelezen. Wat maken jullie enorm veel mee, wat een indrukken.

Groeten,, speciaal aan Tom en Ruben.

Monique van de Geest