De 2e dag in Manila! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Groevenbeek Manilla - WaarBenJij.nu De 2e dag in Manila! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Groevenbeek Manilla - WaarBenJij.nu

De 2e dag in Manila!

Door: Sarah Wallner

Blijf op de hoogte en volg Groevenbeek

22 Oktober 2016 | Filipijnen, Manilla

Om 09:00 uur stond het ontbijt weer voor ons klaar, daarna vertrokken wij naar het student center voor een programma met de love 2 learn. Bij de love 2 learn zijn alle kinderen tussen de 6 en 17 jaar. Zij worden in één jaar voorbereid om weer naar de basisschool toe te gaan. Wij werden ingedeeld in vier groepen. Wij moesten als groep verschillende spellen doen zoals met de hele groep een rups na doen, een hoepel door geven en dansen. Hierna kregen alle kinderen eten. Wij hielpen mee met het uitdelen van eten. Kinderen waren erg enthousiast, we hadden echt een hele leuke ochtend. We hebben genoten om zo bezig te zijn met deze jonge kinderen. Hierna hadden we weer een heerlijke Filipijnse lunch. Om 14.00 uur gingen we naar Villegas High School met de tricycle. Hier werden we ontvangen door de onder directeur en kregen we een rondleiding door de school. De hele school stond op zijn kop. Terwijl wij de lokalen bezochten werden we van alle kanten gestalkt. We kwamen in een lokaal waar een groep meisjes stond die het helemaal te gek vond om ons te zien, vooral Tom. Bij het verlaten van het lokaal gaf Tom een knipoog aan het groepje meiden. Opeens gilden ze heel hard en sprongen ze een gat in de lucht waarbij zelf te tafel om viel. Lachend gingen wij weer verder. Als laatste gingen we naar het roofdeck die wordt gebruikt om te sporten, vooral softbal is heel populair op deze school. Het uitzicht was heel mooi vanaf daar. Je kon alle mooie gebouwen zien. Het gaf een goed overzicht van hoe de stad is opgebouwd. Daarna gingen we me de tricycle weer terug naar het student center. Na een korte evaluatie van de dag, hebben we een Filipijns lied geoefend dat wij tijdens de Swan show zaterdag moeten voordragen aan alle studenten. Hierna hebben wij muziek gemaakt met een aantal leerlingen dit was echt heel leuk. Om 18.30 gingen we eten. Na allemaal Filipijns eten kregen we dit keer een burger met friet en spaghetti en een blauw drankje. Als toetje kregen we ‘hallohallo’, dit is vooral heel veel ijs. Hierna gingen we weer terug naar ons gasthuis bij ‘de Queen’. Hier hebben we nog even gezellig gekletst en toen gingen we slapen. We kijken uit naar de dag van zaterdag.

• 22 Oktober 2016 - 06:45

Milou:

Wat klinkt dat als een ontzettend leuke en intensieve dag! Leuk om alle foto's er bij te zien. En stiekem moest ik een beetje lachen om het blauwe drankje. (Ria; misschien is een toetje met jelly's wel lekker ;-) ) Nog heel veel plezier met elkaar. Geniet van het avontuur!

• 22 Oktober 2016 - 08:04

Maya:

Wat maken jullie toch veel bijzondere ervaringen! Genoten van het verslag en de leuke, veel zeggende foto's. Verheug mij nu al op verslag 3.

• 22 Oktober 2016 - 08:47

Ciska Van Beek:

Wat hebben jullie weer een ontzettend leuke dag gehad zo te zien. Zo leuk om te zien hoe vrolijk de kinderen daar zijn als jullie zo met ze bezig zijn. Wat een bijzondere ervaringen! Geniet van deze bijzondere reis met elkaar. Kijk nu al weer uit naar jullie volgende verslag en foto`s!
    Groetjes Ciska

• 22 Oktober 2016 - 10:54

Richard Van Beek :

Wat een bijzondere reis voor jullie en voor ons als ouders. Bedankt maar weer voor het mooie verslag en de mooie foto's!

Groetjes Richard van Beek

• 22 Oktober 2016 - 11:57

Opa Richard Borsboom:

Dag lieve, lieve Sarah.

Wat een leuk verslag maak je, Sarah, van je indrukwekkende reis naar de Filipijnen. Leuk om te lezen dat je ( jullie) ook een school bezoeken en dat de meiden en jongens daar jullie "aanbidden"!!! En een frietje met een hamburger gaat er ook wel in. En het toetje " HalloHallo", tja...ik moest gelijk denken aan de serie op de T.V van vroeger "AlloAllo". Kijk maar eens op You Tube. Ik kijk ook uit naar jouw verdere reisverslag. Je schrijft helder en grappig. Je kan zo een schrijver/journalist worden later.

Een lieve groet vanuit Den Dolder van Opa Richard en een hele dikke knuffel.